КОРОЛІВСЬКІ ЗАЙЦІ
Нове відео львівської групи КОРОЛІВСЬКІ ЗАЙЦІ на пісню «А'Мазох» витримано в естетиці зоряних війн, з поправочкою на сучасні українські реалії. З новим відео і новими піснями днями ЗАЙЦІ здійснили в Києві клубний тур. Киівська публіка закохана в ЗАЙЦІВ уже давно. Концерти в клубах «Бабуїн», «44» та «Баді Гай» знову пригадали всім, що в рок-музиці існує ніжний романс і вишукана лірика.
Потрібно бачити, з якою любов`ю Леся Герасимчук ліпить зайчиків. Маленьких керамічних зайців. Вони смішні і сумні, а разом з тим — загадкові і фантастичні. Часом Леся дарує зайців своїм приятелям і друзям і тоді ці вухасті талісмани супроводжують ваше життя і корегують деякі ваші вчинки. Матеріалізація казки, наближення двох світів — видимого і ірреального — ця дивовижна субстанція Лесиної творчості пронизує вас. Якщо ви дійсно відчули чарівний дотик її фантазії, вона вже ніколи вас не полишить.
Олександр Євтушенко.
Програма "Рок української вдачі"
www.youtube.com
Львівська формація КОРОЛІВСЬКІ ЗАЙЦІ — це хронологічно остання інкарнація Лесиної мрії про неможливе поєднання двох світів. І це найромантичніша інкарнація. Є два типи романтизму в мистецтві: зовнішній, на рівні привабливих «фішок», і внутрішній, коли твій власний спосіб життя перетворюється на генератор образів, які плоть від плоті є твоїми двійниками, як ті зайчики. КОРОЛІВСЬКІ ЗАЙЦІ — це четверта Лесина група за десять років її сценічного існування. Участь у кожній з них давала цінний досвід. Перший поштовх до творчості Леся відчула в складі групи 999. Потім був ритм-блюзовий склад МІСТО МЕМФІС, а на фестивалі «Альтернатива» вона з`явилась як лідер-вокалістка групи ДРАГЛАЙН. За великим рахунком, саме ДРАГЛАЙН надав можливість реалізувати цілий ряд Лесиних пісень.
Ось як вона згадує той період: — Коли ми почали робити програму з ДРАГЛАЙНОМ, то хлопці навіть не вірили, що та музика матиме успіх. Але ми записали в студії три перші пісні і люди, які їх почули, а це були Тарас Чубай, Михайло Барбара та Віктор Неборак, додали впевненості в правильність вибору. Потім був сольний концерт у «Молодіжному» фестивалі «Альтернатива», «Деформація», «Червона Рута». Тобто усе почалося із схвальних відгуків друзів, а закінчилося нагородами, лауреатством і тому подібними приємними речами.
Піком недовгої історії ДРАГЛАЙНУ став єдиний альбом під назвою «Моя кохана». Цікаво, що свої пісні Леся присвячувала цілком конкретним особам. Зокрема — хлопцеві, з яким їй не судилося бути разом, але він став певним символом, знаком її долі. «Моя кохана» — присвята кращій подрузі, яка розуміє її з півслова. В цій пісні немає жодних «рожевих» мотивів, а є тільки духовна близькість.
Особлива відмінність Лесі як автора — дуже ретельне ставлення до Слова. В якийсь момент вона звернулася до поетичної класики і одна за одною з`явився цілий оберемок пісень на вірші Лесі Українки, Володимира Сосюри, Павла Тичини, Олександра Олеся. Після незначних змін у складі з`явилися на львівській сцені КОРОЛІВСЬКІ ЗАЙЦІ. Це були соло-гітарист Назар Ясинович, барабанник Влад Хмарський, басист Тарас Ясинович, клавішник Єгор Головачов.
Групу почав опікувати Юрій Червінський, який намагався максимально інтегрувати ЗАЙЦІВ в різні музичні тусовки. Але потрібен був якісний продукт у вигляді диска. І невдовзі такий альбом з`явився. Він був зроблений на основі живих концертних записів у клубі «Лялька» і отримав назву «Unplugged. Український альтернативний романс». І дійсно, проникливість і тонкий ліризм пісень були загорнуті в романсову форму, а наявність струнного камерного ансамблю надали ще більшого шарму тим пісням. У рамках культурної програми кінофестивалю «Молодість» ЗАЙЦІ презентували дебютний альбом, внаслідок чого зав`язалися добрі стосунки з деякими київськими медіа-структурами.
У Києві ЗАЙЦЯМИ почав займатись Тарас Буяло. Відтоді ЗАЙЦІ досить часто навідувалися до Києва із сольними концертами в клубах та виступами на «Рок-екзистенції», «Золотому скіфі», «Рок на барикадах» тощо. Тим часом у Львові тривала робота над студійними треками, які записував відомий звукорежисер Олександр Балабан. Саме ці записи і частково концертні треки, зроблені в київському блюз-клубі «Баді Гай» лягли в основу наступного альбому «Казки королівства А'Мазох». Незважаючи на очевидну компілятивність матеріалу, цей реліз повною мірою передає дух, шарм, витонченість і «казковість» КОРОЛІВСЬКИХ ЗАЙЦІВ як своєрідного і ексклюзивного явища сучасної української рок-сцени.
Хтось із журналістів назвав солістку Лесю Герасимчук «нашою українською Земфірою». Причиною, вірогідно, стало те, що Лесіни пісні звучать дивовижно пронизливо і лірично, в той же час — це абсолютно сучасний саунд. Другий альбом «Казки королівства А'Мазох» з`явився якраз перед початком чергової «Молодості» і також був представлений в рамках культурної програми кінофестивалю. Назва диску викликана позицією самої групи: вони грають альтернативний рок в поєднанні з віршами українських класиків і роблять це настільки по-своєму, що все це з боку виглядає як культурний мазохізм. Сімнадцять пісень із «Казок» — це своєрідний мікс із студійного матеріалу, записів, зроблених на концертах в київському блюз-клубі «Баді Гай», і пісень, записаних в режимі «Undlugged» (тобто без електричних інструментів). Все разом сприймається як повна пісенна сюїта чи як музична подорож в світ високих щирих почуттів і переживань. Мимоволі думаєш про те, як мало таких музичних одкровень у наших теперішніх діячів поп-культури... Хочеться вірити, що Леся Герасимчук і ЗАЙЦІ помандрують в майбутнє, не забувши прихопити золоті перлини української класичної поезії.